Mannenhater ;)

Yep. Zo ben ik echt genoemd. Dat was na mijn blog van een tijdje terug over de speeddate sessies. Ik zou mannen belachelijk maken die op zoek waren naar de liefde. Het was satire mensen. Voor degene die niet weten wat dat is, let op:

"Het doel van satire is vaak niet alleen om te vermaken, maar ook om kritiek te leveren en de lezer of kijker aan het denken te zetten.

Kenmerken van een goede satire

  • Humor en spot: De basis is altijd een grap, overdrijving of ironische omkering.
  • Maatschappijkritiek: Het richt zich op politiek, religie, BN'ers, trends of menselijke gebreken.
  • Vergroting: Karaktertrekken of situaties worden enorm uitvergroot (denk aan een karikatuur).
  • Relativering: Het dwingt het publiek om vaste overtuigingen of heilige huisjes in twijfel te trekken."

Afijn, zo ben ik dus genoemd. Een mannenhater. Maar ook wel eens heks, aandachttrekker, arrogant wijf en nog vele andere benamingen. Meestal direct na een afwijzing, dat wel. "Nee" is toch lastig. Ik moest daardoor wel een "pot" zijn en op vrouwen vallen en ga zo nog maar even door.

Niets van dat alles jongens. Ik ben gewoon niet gediend van ongepaste en opdringerige berichten. Niet op mijn socials, niet op linkedin en niet op mijn zakelijke mail van mijn eigen bedrijf waar ik het verzoek kreeg om tegen betaling gedragen ondergoed op te sturen. What the fuck mensen. Zeker last van de warmte deze hittegolf.

 

Mijn online zichtbaarheid kan misschien een tikkeltje provocerend of sensueel zijn, maar dat is niet om dit soort berichten aan te trekken. Dat is niet mijn reden om te schrijven of online zichtbaar te zijn. Een verhaal of een ander stuk wordt nu eenmaal sneller gelezen met een foto en het is een stukje personal branding. Alle foto's zijn 1 van mijn vele persoonlijke kanten. Ik ben naast moeder ook vrouw. En avonturier. En danser. En schrijfster. En ik ben dol op vrije expressie. Iemand online bestoken met een continue stroom van berichten in de hoop een reactie te krijgen, is geen vrije expressie. Dacht zeg het maar even.

Ook het ongevraagd sturen van foto's van vogelnestjes niet. Ik heb ze nog niet gehad, maar ik zou ze zomaar direct online kunnen gooien. Wet op de privacy? Hahahaha. Als iemand je herkent adhv die foto dan, nee...ik houd het netjes. Satire jongens, satire!

Maar we hebben het dus over online-etiquette. Gedraag je gewoon. Je vraagt op straat of in de kroeg ook niet naar een gedragen string toch? En iemand die je niet kent, hoef je niet elke ochtend "goedemorgen" te zeggen... of slaap lekker. Zeker niet als je merkt dat je al een aantal maanden op rij geen reactie krijgt. Dan houdt het een keer op toch? Althans, dat zou je denken.

Mocht je die nog niet helemaal doorhebben; laat me je dan helpen. Dan is er geen interesse. Vrouwen gaan doorgaans ook niet zo goed op teksten met "Heyyyyy wat doe je?".....ik sta op dat moment net de toilet te schrobben, dat doen moeders van 48, of ik hang net de was op. Niet sexy, nope. En ook "Hoe ga je?" doet het niet best. Waarheen? Hoe ga ik waarheen? Oh en afkortingen.... "WYD"...dat moet ik eerst googlen, of aan chatgpt vragen; anders weet ik het niet. Maar dat zijn allemaal vragen van onbekenden waarvan ik denk; doe maar niet. 

Heb je een inhoudelijke vraag, over mijn schrijven, mijn reizen, mijn dansen, mijn fotoshoots of ander vlak; feel free om mij te berichten he.  Zo'n feeks ben ik niet. Meestal niet. Ik lach wel als een heks, dat wel ;-)